הפסקת עישון לבד - איך עושים את זה?

הפסקת עישון לבד - איך עושים את זה?

 

על נזקי העישון והסיבות הגורמות ליותר ויותר מעשנים לרצות להפסיק לעשן, אין צורך לפרט ולהרחיב - הנזקים הבריאותיים ידועים לכולם.

מה שכן נפרט עבורכם בשורות הבאות זה כיצד תוכלו להיגמל מעישון סיגריות בכוחות עצמכם וכל זאת מבלי להשקיע מאות ואלפי שקלים על סדנאות גמילה מעישון ועל כל מיני שיטות יקרות מדי מבחינה כספית. אז כיצד עושים זאת לבד?

לפניכם מספר שיטות יעילות וטיפים מנצחים אשר יאפשרו גם לכם להיגמל מהצורך וההרגל היומיומי שלכם לעישון סיגריות.

סיגריה אלקטרונית – מיום כניסתה של הסיגריה האלקטרונית לישראל, יותר ויותר מעשנים מדווחים על צמצום משמעותי של היקף הסיגריות הרגילות אותם הם היו נוהגים לעשן מדי יום.

סיגריה אלקטרונית מהווה למעשה תחליף ראוי ויעיל עבור כל אחד ואחת מביניכם המעוניין להיגמל מסיגריות וזאת לנוכח העובדה שכל סיגריה אלקטרונית מאפשרת לכם להרגיש כמו הדבר האמיתי בלי הדבר האמיתי.

הסיגריות האלקטרוניות משווקות כיום במספר דגמים, כאשר כל אחד מהם איננו מכיל בתוכו את כל החומרים המסוכנים לבריאותיכם המצויים בכל סיגריה רגילה.

סיגריות אלקטרוניות כמעין תחליף לסיגריה האמיתית מהוות כיום את הפתרון היעיל ביותר עבור אילו מביניכם המעוניינים להיגמל מעישון סיגריות רגילות, כאשר אתם יכולים ליהנות מכל היתרונות הנלווים לעישון סיגריה אלקטרונית, לרבות, תחושה אמיתית של עישון:

אתם למעשה שואבים את החומר הקיים בכל נוזל מילוי לסיגריה אלקטרונית ומשחררים לאוויר את עשן הסיגריה, אתם מעשנים סיגריות שאינן מכילות חומרים מסוכנים, אתם מצמצמים את היקף הסיגריות הרגילות אותם הורגלתם לצרוך מדי יום, אתם לא מסריחים מעשן סיגריות, והכי חשוב, אתם מנטרלים את ההרגל המגונה לעישון סיגריות לאט ובטוח!

מפסיקים לעשן לבד

טיפים מנצחים לגמילה מעישון

  זכרו שההתמכרות לסיגריות היא יותר מנטאלית מאשר פיזית- כל אדם המעוניין להיגמל מעישון סיגריות רגילות נרתע לעשות זאת על רקע החשש מפני כאבי גמילה פיזיים. אך בניגוד לדעה הרווחת, הגוף מסוגל להיגמל מניקוטין תוך מספר ימים (בין שלושה לחמישה ימים) במהלכם אומנם תחוו מעט כאב פיזי העוברת במהירות בין כה וכה.

לפיכך, כל אחד ואחת מביניכם המעוניין להיגמל מעישון בכוחות עצמו חייב לשנן לעצמו את המנטרה לפיה ההתמכרות לסיגריות היא יותר עניין של הרגל מאשר צורך אמיתי של הגוף.

     קבעו לעצמכם יעדי גמילה ופנקו את עצמכם בכל פעם שהתגברתם על יעד חדש נוסף- גמילה מעישון סיגריות, בין אם היא מתבצעת באמצעות עישון סיגריה אלקטרונית כתחליף ובין אם תהליך הגמילה מיושם ללא תחליפי ניקוטין כאלו ואחרים, חייב להתקיים על פי יעדים שונים אותם תציבו לעצמכם מראש,

    לדוגמא: אמרו לעצמכם שבשבוע הקרוב לא תעשנו סיגריה אמיתית ובמידה ותעמדו ביעד העניקו לעצמכם מתנה שוות ערך מחירי חפיסות הסיגריות אותן הייתם צריכים לרכוש באותו שבוע. לאחר שבוע יעד אחד מוצלח, הגדירו יעד שבועי נוסף ועמדו גם בו ולאחר שלושה שבועות הגדילו את טווחי היעד לשבועיים, שלושה וחודש בהדרגה ובכל פעם שאתם עומדים ביעד רכשו לעצמכם מתנה אישית מפנקת.

       בשלבי הגמילה הראשונים הימנעו ככל הניתן להימצא בקרבת מעשנים- מעשנים נוהגים לעשן בקבוצות בעיקר במפגשים חברתיים ו/או פינות העישון בעבודה וכדומה.

      לפיכך, במהלך השבועות הראשוניים של תהליך הגמילה, אנו ממליצים לכם להימנע ככל הניתן מהימצאות במקומות בהם שוהים מעשנים וגם במקרים בהם אתם מחליטים לעשן סיגריה אלקטרונית אנו ממליצים לכם לעשות זאת לא בפני מעשנים מכיוון שהפיתוי לעישון סיגריה רגילה יהיה בהישג יד והוא עלול להיות גדול מדי...

        במקום לעשן "נשנשו" ירקות ופירות- בכל פעם שמתחשק לכם סיגריה אנו ממליצים לכם לחטוף איזה נשנוש קל ועל מנת לשמור על הגזרה וגם על הבריאות, מומלץ שהנשנוש יהיה פרי או ירק שלא רק יזינו את גופכם בויטמינים אלא גם יאפשרו לכם לשכוח את הצורך בסיגריה.